forex trading logo

Strona główna Patroni Wicek Rogala
Wycieczka do Gdańska PDF Drukuj Email
piątek, 01 października 2021 18:33

W dniu 30 września 2021 r. uczniowie klas drugich i trzecich wzięli udział w wycieczce do Gdańska.

Przy pomniku Jana Heweliusza spotkaliśmy się z przewodnikiem, który oprowadził nas szlakiem ciekawych, zabawnych czasem mrocznych legend gdańskich. Zwiedziliśmy kościół św. Katarzyny, który jest  najstarszy parafialnym kościołem na Starym Mieście oraz Szpital św. Ducha -  najstarszy znany szpital gdański dla ludzi starych i ubogich. Ogromne wrażenie zrobiła na nas Bazylika Mariacka Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny, która  jest największą w Europie świątynią wybudowaną z cegły i trzecią na świecie pod względem objętości. Podziwialiśmy zegar astronomiczny w kościele Mariackim, wysoki na 14 m i składa się z trzech kondygnacji: kalendarium, planetarium i teatru figur, które w południe zaprezentowały się przy muzyce organowej. Wędrowaliśmy ulicami gdańskiej starówki i podziwialiśmy bogato zdobione kamienice, Dwór Artusa i Ratusz Miejski oraz Bramy: Zieloną, Złota i Żuraw czyli najstarszy dźwig portowy w Europie. Pobyt nad Motławą umożliwił nam podziwianie statków, które pływały przy nabrzeżu. Następnie udaliśmy się do Muzeum Morskiego na interaktywną wystawę „ Ludzie–Statki-Porty”. Tu, w 5  różnych działach dowiedzieliśmy, jak powstaje wir wodny i fala tsunami, jak działa bateria słoneczna, poznaliśmy tajniki życia portu, jak funkcjonuje terminal kontenerowy oraz co można załadować do wnętrza kontenera.

Wycieczkę do Gdańska zaliczamy do wyjątkowo udanych, tym bardziej, że dopisała nam także pogoda.

Jolanta Cieśnik-Siudy

Stworzone dzięki Joomla!. Designed by: free Joomla themes html linux hosting Valid XHTML and CSS.